دختر تنها

دختری که به دنبال دوست می گردد

دختر تنها

دختری که به دنبال دوست می گردد

بحر طویل ویژه عید نوروز

رفقا خاطر خود شاد بدارید و ره غم مسپارید و گل و لاله ببارید و به هر سو بگذارید که یک بار دگر فصل بهار آمد و نوروز درآمد ز در و کرد طبیعت هنر و ابر برآورد سر و ریخت زباران گهر و سبز شد از نو شجر و داد نوید ثمر و گشت جنان جلوه گر و یافت جهان زیب و فر و لطف و صفائی دگرو کرد غم از دل به در و می دهدت باد بهاری خبر از طی شدن فصل زمستان که کنی ترک شبستان و تو هم چون گل خندان بزنی خیمه به بستان و ببینی که گلستان زگل و لاله و ریحان و زباریدن باران شده چون روضه ی رضوان همه پرلاله ی نعمان همه پر نرگس فتان همه پر گوهر و مرجان غرض ای نور دل و جان منشین زار و پریشان که شوی سخت پشیمان چو دهی فرصت عیشو طرب از دست درین فصل دل انگیز و فرح زا که صفا داده به هر باغ و به هر راغ و چنان ساحت فردوس برین کرده جهان را. 

بقیه در ادامه مطلب... 

همه جا زمزمه ی سال جدید است. همه را شوق شدید است و سخن گردش عید است ، گل سرخ و سپید است که بر خاک پدید است ، درین عید سعید است که بس روح امید است که در جسم دمیده است ، زهر سوی نوید است که بر خلق رسیده است ، ولی من ز رخم رنگ پریده است ، که هنگام خرید است و ازین فقر شدید است که قلبم ترکیده است و دلم سخت تپیده است ، به یک سوی مجید است که خونم بمکیده است ، به یک سوی فریده است ، همین خیر ندیده است که پیوسته پریده است به جان من مسکین که برایش بخرم کفش و کلاه و کت و جوراب بدان سان که زهر باب ، فتد دل به تب و تاب ، شب از چشم پرد خواب ، ولی سال نوین با همه ی خرج تراشی که کند ، مایه ی شادی است ، سرآغاز بهار است و زمانی خوش وخرم که به هر سوی و به هر کوی ، کنی روی و کشی بوی و ببینی رخ دلجوی و سر و صورت نیکوی و کنی جامه ی نو در بر و از صبح الی شام ، به صد شوق نهی گام ، در خانه ی اقوام ، پی دیدن و بوئیدن و بوسیدن و لیسیدن دست و سر و روی پدر و مادر و همشیره و داداش و عموجان و فلان دائی و هر عمه و هر خاله و هر حاجی و هر باجی و لب بازکنی در پی وراجی و بس نغز بگویی و بسی کام بجویی و بخندی چو ببینی همه را خرم و آزاد ، چنان شاخه ی شمشاد ، عمومند بسی شاد و ندارندز غم داد و نسارند زغم یاد و نباشند به فریاد.اگر بچه و گر تازه جوانند ، پی عیش روانند ، وگر پیر زنانند ، چو گل خنده زنانند و چنینید و چنانند . به هر حال بود عید نشاط آور نوروز بدان سان فرح اندوز و طرب سازو تعب سوز که روشن کند از پرتو امید دل هموطنان را.

نظرات 6 + ارسال نظر
پرنده تنها دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:32 ب.ظ http://parande-tanha.blogsky.com

چه قالب جالبی ...
تو هم تنها !

کمیل دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:41 ب.ظ http://kumail.blogsky.com

نوشته ی زیبایی بود .
امیدوارم همیشه موفق باشید . انشاءالله

فرشید سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:20 ق.ظ http://farshid.blogsky.com/

سلام دوست من
ممنون که اومدی
وبلاگ قشنگی داری موفق باشی

وحید الله سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:34 ب.ظ http://www.waheed.bogsky.com

سلام نازنین جان!
ویبلاگت قشنگ است .... اما چرا تنها ؟ هر قدر خود را تنها بدانی به همان اندازه احساس تنهایی میکنی .. پس فکر کن تو تنها نیستی و همه همراه توست....
گفتی از شعر خوشت میاد؟ به ویبلاگ من سر بزن و از شعر ها لذت ببر
اگر دوست داری باهم تبادل لینک میکنیم
منتظر جوابم
خدانگهدار

ممنونم که بهم سر زدی حتما این کارو می کنم موفق باشی خیلی قشنگ می نویسی عزیز بای

فهیمه چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام
این متنت منو شاد کرد اساسی

جواد شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:18 ب.ظ http://ghomayshisiavash.blogsky.com

سلام نازنین عزیز وبلاگ خیلی قشنگی داری چیزیام برای دانلود بذار موزیکی ،کلیپی

بازم به من سر بزن چند روز دیگه نقد آلبوم حکایت رو میزارم

برقرار باشی و سبز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد